- INTELEKTUALNE (KOGNITIVNE) VJEŠTINE
Nakon uspješno svladanog gradiva student će moći:
Znanje
- prisjetiti se osnovnih načela stečajnog prava, stadije stečajnog postupka te temeljne institute stečajnog odnosno insolvencijskog prava
- definirati različite načine rješavanja insolventnosti pravnih subjekata
- izdvojiti osnovne razlike u zakonodavnim rješenjema hrvatskog, njemačkog i američkog stečajnog odnosno insolvencijskog prava
Razumijevanje
- objasniti ciljeve i svrhu stečajnog odnosno insolvencijskog prava
- diskutirati o pojedinim institutima stečajnog odnosno insolvencijskog prava
Primjena
- grupirati i opisati pravne posljedice otvaranja stečajnog odnosno insolvencijskog postupka s obzirom na njihov materijalni odnosno procesnopravni karakter
- primijeniti norme pozitivnog stečajnog odnosno insolvencijskog prava
Analiza
- analizirati norme stečajnog odnosno insolvencijskog prava i opravdanost odnosno utemeljenost pojedinih zakonskih rješenja s teoretskog i praktičkog stajališta
- ispitati postojanje pretpostavki za priznanje stranih stečajnih i drugih insolvencijskih postupaka prema autonomnim rješenjima hrvatskog prava i prema Europskoj uredbi o insolvencijskim postupcima
Sinteza
- formulirati najvažnije nedostatke u hrvatskom stečajnom odnosno insolvencijskom pravu
- predložiti adekvatni insolvencijskopravni okvir za rješavanje insolventnosti u konkretnom praktičnom slučaju
Vrednovanje
- valorizirati ekonomsku, društvenu i pravnu prihvatljivost važećih normi hrvatskog stečajnog odnosno insolvencijskog prava
- prepoznati potrebu za izmjenama pozitivnog stečajnog odnosno insolvencijskog prava u skladu s potrebama hrvatskog gospodarstva i društva
- PRAKTIČNE I GENERIČKE VJEŠTINE
Nakon uspješno svladanog gradiva student će moći:
- usmeno i pismeno razložno opravdati svoja stajališta te promišljati o argumentima ljudi drukčijega stajališta
- pronalaziti argumente pro et contra pojedinih rješenja
- interdisciplinarno pristupati problemu i sagledavati ga iz što je više moguće različitih perspektiva
- osmisliti pravni pristup pojedinim društvenim problemima i pronalaziti odgovarajući mehanizam njihova rješavanja
- kritički vrednovati pozitivnopravna rješenja i njihovu primjenu u sudskoj praksi te iznalaziti bolja, adekvatnija rješenja
- POVEZIVANJE ISHODA UČENJA I PROVJERE ZNANJA
Znanje se provjerava na usmenom ispitu, u pravilu, razgovorom o četiri opće teme. Prva tema se obično tiče organizacije stečajnog odnosno insolvencijskog postupka i njegovih načela. Druga tema se tiče tijeka postupka i primjene pojedinih stečajnih instituta. Treća tema uobičajeno obuhvaća pitanja o izradi stečajnog plana odnosno druge sanacijske osnove ili pak pitanje o primjeni nekog drugog posebnog postupka, kao što je osobna uprava ili oslobođenje od preostalih obveza dužnika. Četvrta tema se obavezno odnosi na međunarodni stečaj zbog intenzivne globalizacije i internacionalizacije suvremenog gospodarstva. U tom razgovoru se od studenta očekuje da pokaže znanje i razumijevanje instituta stečajnog odnosno insolvencijskog prava te sposobnost razmišljanja i samostalne argumentirane ocjene postojećih pozitivnih rješenja s eventualnim prijedlozima o potrebnim zakonskim izmjenama i dopunama. Kako na predavanjima, tako i na ispitu, od studenta se očekuje da razmišlja i izražava se o etičkim aspektima zakonskih rješenja u stečajnom odnosno insolvencijskom pravu kao i primjeni etičkih principa prilikom vođenja insolvencijskih postupaka odnosno prilikom sudjelovanja u njima.
U fazi pripreme nastavnog programa, kvaliteta se prati kroz usporedbu sa sličnim programima koji se izvode na drugim fakultetima (benchmarking).
U fazi izvedbe nastavnog programa kvaliteta se kontrolira praćenjem pohađanja konzultacija, te praćenjem reakcije studenata. Studenti se u svakom trenutku mogu obratiti nastavniku osobno ili putem elektronske pošte.
Nakon izvedbe nastavnog programa kvaliteta se kontrolira praćenjem rezultata ispita i anketom. Pri praćenju rezultata ispita gleda se jesu li studenti usvojili znanja i vještine koji se stječu predmetom. Nadalje, nakon izvedbe programa studente se anketira o kvaliteti izvođenja nastave. Rezultati ankete uzimaju se u obzir pri izmjenama nastavnog programa i metoda izvođenja nastave.