Nakon uspješno odrađenih obveza na predmetu student će moći:
- definirati školski socijalni rad kao područje unutar discipline socijalnog rada,
- prepoznati sadržaj i važnost uloge socijalnog radnika u sustavu odgoja i obrazovanja,
- objasniti teoriju ekološkog sustava,
- grupirati pojedine skupine socijalnih rizika učenika i njihovih obitelji,
- identificirati potrebe učenika i planirati intervencije u sklopu sustava odgoja i
obrazovanja,
- identificirati rizike škole i lokalne zajednice za uspješan ishod obrazovanja učenika,
- grupirati pojedine tipove praktičnih implikacija socijalnog radnika u sustavu odgoja i
obrazovanja (procjena potreba, konzultacije, planiranje rada),
- izdvojiti i imenovati pojedine socijalne rizike učenika na osobnoj razini, razini škole i
obitelji.
Primjena
Nakon uspješno odrađenih obveza na predmetu student će moći:
- razumjeti funkcije socijalnog radnika u sustavu odgoja i obrazovanja,
- koristiti metode procjene potreba i rizika učenika u školskom kontekstu,
- primijeniti znanje o praktičnim implikacijama socijalnog radnika u sustavu odgoja i obrazovanja (konzultacije, procjena potreba, planiranje rada - rad s učenikom, rad s nastavnicima, suradnja s resursima/institucijama lokalne zajednice, rad s roditeljima učenika) na ublažavanju/rješavanju različitih socijalnih problema učenika,
- sprovesti povezivanje školskog, obiteljskog i institucionalnog konteksta.
Analiza
Nakon uspješno odrađenih obveza na predmetu student će moći:
- razlikovati pojedine oblike praktičnih implikacija socijalnog radnika (konzultacije, procjena potreba, planiranje rada - rad s učenikom, rad s nastavnicima, suradnja s resursima/institucijama lokalne zajednice, rad s roditeljima učenika),
- analizirati pojedine rizike učenika temeljem ekološke teorije,
- izdvojiti odrađene zadatke socijalnog radnika u radu s pojedinom skupinom učenika u riziku,
- usporediti ishode pojedinih intervencija u radu s učenikom i njegovom obitelji.
Sinteza
Nakon uspješno odrađenih obveza na predmetu student će moći:
- osmisliti način rada s učenikom u riziku,
- planirati određene intervencije u radu s učenikom u riziku i njegovom obitelji,
- predlagati mjere i programe koje se na razini škole mogu poduzeti u svrhu smanjenja rizika,
- organizirati različite aktivnosti u školi u svrhu preveniranja razvvoja specifičnih oblika rizika u školskom kontekstu,
- upravljati procesom povezivanja škole, obitelji i resursa lokalne zajednice u svrhu preveniranja školskih i socijalnih rizika učenika i njegove obitelji.